Ali Samadi Personal website

the word ((impossible)) is not in INDUSTRIAL ENGINEERS dictionary

Ali Samadi Personal website

the word ((impossible)) is not in INDUSTRIAL ENGINEERS dictionary

Ali Samadi Personal website

***سایت مهندسین صنایع و مدیریت
***رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرمایند:
((ملت ایران به دنیا کم، چیز یاد نداده است. ملت ما چند قرن، دانش، صنعت، پیشرفت، علم، فرهنگ و فلسفه‏ى خود را به دنیا یاد داده است.))
***در صورت نارضایتی از محصولات با ذکر دلیل،تمامی هزینه شما عودت می شود.

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران


نویسندگان

5 اپلیکیشن برتر آندرویدی « تحقیق در عملیات »

1- اپلیکیشن Linear Optimization Pro نسخه 1.5 حرفه ای

این برنامه که در گوگل پلی 1.99 دلار می باشد و شما به رایگان دریافت می کنید؛ دارای ویژگی های زیر می باشد:
*این برنامه مسائل بهینه سازی خطی را با استفاده از متد سیمپلکس اولیه، متد سیمپلکس ثانویه(دوال) و متد *سیمپلکس دوفازی (دومرحله ای) حل می نماید
*با هر تعداد متغیر و محدودیت
*حل مسائل مینیمم سازی و ماکسیمم سازی
*حل مسائل با هر نوع محدودیت =< یا = یا =>
*نمایش هر مرحله با جداول برداری و هایلایت نمودن عنصر لولا (متغیر ورودی و خروجی)
*توضیح مرحله به مرحله
*بدون تبلیغات

2- اپلیکیشن Didactic Linear Programming نسخه 1.0

هدف این برنامه شرح مرحله به مرحلۀ حل انواع مسائل برنامه ریزی خطی است.بدین منظور مفاهیمی که به کارگرفته شده است شامل سیمپلکس اولیه، سیمپلکس ثانویه، مسائل برنامه ریزی خطی عددصحیح، تحلیل پس از بهینه سازی و تفسیر گرافیکی می باشد.این برنامه جداول سمپلکس را مرحله به مرحله نمایش می دهد و در هر مرحله متغیر ورودی و خروجی را مشخص می کند.
برای فهم محاسبات شاید نیاز باشد که قبل از استفاده از این برنامه مباحث برنامه ریزی خطی ، روش های حل مبتنی بر ماتریس ها را همراه با سایر مباحث فوق الذکر مطالعه نمایید و اگر شما تازه کار هستید این برنامه کمک چندانی به شما نخواهد کرد چرا که این برنامه تنها به انجام محاسبات کمک می کند و برای فهم محاسبات باید روش های حل دستی مسائل برنامه ریزی خطی را بدانید.

3- اپلیکیشن OR Commented نسخه 3.2
این برنامه قادر به حل مسائل برنامه ریزی خطی(با ساتفاده از الگوریتم سیمپلکس) و مسائل حمل و نقل می باشد که توسط بیش از 10هزار خط کد جاوا و موتور ریاضی که توسط مؤسسه پلی تکنیک پروفسور Kyiv تأیید شده است ، به این امر می پردازد.
ویژگی های بارز این برنامه :
*حل مسائل برنامه ریزی خطی
*حل مسائل حمل و نقل
*حل مرحله به مرحله و ارائۀ کامنت هایی به زبان انسان برای جنبه های مختلف فرآیند حل مسئله
*استفاده از نسبت های رایج برای عملیات عددی
*تحلیل بعد از بهینگی و ارائۀ جواب بعد از بهینگی جدید(همراه با کامنت)
*نمودار گرافیکی برنامه ریزی خطی با دو متغیر
*بدون نیاز به اتصال با اینترنت

4- اپلیکیشن Simplex Algorithm Calculator نسخه 7.2

این برنامه که از روش محاسباتی وب سایت www.mathstools.com به صورت آفلاین(بدون نیاز به اتصال با اینترنت) استفاده می کند؛ جهت حل مسائل برنامه ریزی خطی، به صورت گام به گام توسط الگوریتم سیمپلکس به حل مسائل می پردازد و المان لولا(متغیرهای ورودی و خروجی) ، جداول سیمپلکس و بهینه سازی را در هر گام نمایش می دهد.
ویژگی های این برنامه:
*حل مسئله با اجرای گام به گام یا مستقیم
*استفاده از الگوریتم سیمپلکس یا دو فازی (دو مرحله ای) حسب مورد
*دارای کیبورد عددی ساده جهت سهولت در ورود داده ها
*بدون نیاز به اتصال با اینترنت

5- اپلیکیشن Operations Research-1 نسخه 1.2

این برنامه رایگان و منحصر به فرد 86 مبحث از تحقیق در عملیات را همراه با جزئیات در قالب 5 فصل و به زبان انگلیسی پوشش می دهد .هر مبحث در حدود 600 کلمه می باشد و به وسیلۀ دیاگرام ها و سایر روش های نمایش گرافیکی با متن ساده همراه با جزئیات به توضیح مفاهیم تحقیق در عملیات پرداخته است.



اپلیکیشن آموزش جامع PMBOK برای آندروید


دانلود رایگان نرم افزار SPSS16.0

«اس پی اس اس» SPSS Statistics 16 از جملهٔ نرم‌افزارهایی است که برای تحلیل‌های آماری در علوم اجتماعی، به صورت بسیار گسترده‌ای استفاده می‌شود. این نرم‌افزار توسط پژوهشگران بازار و داد و ستد، پژوهشگران سلامتی، شرکت‌های نقشه‌برداری، دولتی، پژوهشگران آموزشی، سازمان‌های بازاریابی و غیره به کار می‌رود. افزون بر تحلیل‌های آماری، مدیریت داده‌ها و مستندسازی داده‌ها نیز از ویژگی‌های نرم‌افزار هستند.اس‌پی‌اس‌اس نام یک نرم‌افزار رایانه‌ای است که برای تحلیل‌های آماری به کار می‌رود. «اس‌پی‌اس‌اس» مخفف Sciences Statistical Package for the Social «بستهٔ آماری برای علوم اجتماعی» است. پس از خریداری شدن شرکت سازنده این نرم افزار توسط IBM در 28 جولای 2009 این نرم افزار با نام PASW که مخفف Predictive Analytics SoftWare است منتشر شد. اما در نسخه 19 دوباره نام SPSS Statistics را اختیار کرد.

نخستین نسخهٔ این نرم‌افزار در سال ۱۹۶۸ پس از تاسیس «نرمن نی» منتشر شد، که سپس به یک کارشناس ارشد علوم سیاسی در در دانشگاه استانفورد، و اکنون استاد محقق در دانشکدهٔ علوم سیاسی دانشگاه استانفورد و استاد بازنشستهٔ علوم سیاسی در دانشگاه شیکاگو بوده‌است.

آماری که نرم‌افزار پایه شامل می‌شود:

- آمار توصیفی: جدول‌بندی شطرنجی، بسامدها، توصیفات، کاوش، آمار توصیفی نسبی
– آمار دومتغیری: میانه‌ها، آزمون تی، تحلیل پراکنش، همبستگی، آزمون‌های غیرپارامتری
– پیش‌بینی برآمدهای عددی: برگشت خطی
– پیش‌بینی برای تشخیص گروه‌ها: تحلیل عاملی، تحلیل خوشه‌ای، جداکننده

در تحلیل داده ها با استفاده از اس‌پی‌اس‌اس، سه مرحلهٔ اساسی وجود دارد. نخست باید داده‌های خام را وارد کنید و آن‌ها را در یک پرونده ذخیره نمایید. دوم باید تحلیل مورد نیاز را برگزینید و آن را مشخص کنید. سوم برونداد را وارسی کنید.

دریافت رایگان نرم افزار
حجم: 196 مگابایت


نرم افزار طراحی PDMS یا همان Plant Design Management System یکی از قوی ترین نرم افزار طراحی جهت مدلینگ قسمت های مختلف یک واحد صنعتی شامل Piping ، فونداسیون ها و Paving ، تجهیزات فرایندی، Cable Tray ، ساپورت ها، سازه های فولادی و بتنی و ... در جهان است.

نرم افزار PDMS ساخت شرکت AVEVA می باشد.

این نرم افزار در صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی کاربرد های بسیاری دارد. این در حالی است که در صنعت تاسیسات از این نرم افزار برای طراحی موتورخانه ها استفاده می شود.

PDMS Commands App :

این اپلیکیشن یک مدرک بسیار مفید شامل دستورات Command Line PDMS میباشد که دستورات کاربردی عمومی و حرفه ای در ماژول  Design  را در اختیار شما میگذارد .

حجم برنامه اندروید: 10.4 مگابایت

پیش نیاز اندروید: اندروید 2.2 به بالا



نرم افزار اندرویدی استانداردهای گاز ایران IGS یکی از مجموعه نرم افزارهای رایگان ارائه شده توسط موسسه آموزش عالی آزاد نوین پارسیان می باشد.

درباره استانداردهای گاز ایران Iranian Gas Standard IGS  

استانداردهای شرکت گاز ایران که به اختصار IGS نامیده می شوند در چندین بخش ( شامل : اقلام گاز رسانی و خطوط انتقال، اجناس پلی اتیلن، پوشش و حفاظت، ابزار دقیق، انازه گیری و کنترل، مواد شیمیایی، اقلام برقی، اقلام مخابرات، تجهیزات ایمنی، تجهیزات فرآیندی و نقشه های اجرایی ) تهیه و تصویب شده اند که در پروژه هایی که شرکت گاز ایران بعنوان کارفرمای پروژه میباشد معمولا این استانداردها در قرارداد بعنوان مرجع لحاظ می شوند و لذا در فرآیند مهندسی، خریدف ساخت و در نهایت بازرسی اقلام بایستی به این استانداردها توجه خاصی نمود .

این نرم افزار آخرین ویرایش این استانداردها میباشد.

محتوای نرم افزار:

DN : شبکه‌ی توزیع

PL : قلام گازرسانی و خطوط انتقال

PE : فقط اجناس پلی اتیلن

TP : پوشش وحفاظت اززنگ

IN : ابزاردقیق، اندازه گیری وکنترل

CH : موادشیمیایی

EL : اقلام برقی

IT : اقلام مخابرات

SF : تجهیزات ایمنی

PM : تجهیزات فرآیندی

DR : نقشه های اجرایی

آیین نامه شورای استاندارد

حجم برنامه اندروید: 10.67 مگابایت

پیش نیاز اندروید: اندروید 2.2 به بالا


نرم افزار اندرویدی استانداردهای نفت ایران IPS یکی از مجموعه نرم افزارهای رایگان ارائه شده توسط موسسه آموزش عالی آزاد نوین پارسیان می باشد.

درباره استانداردهای گاز ایران Iranian Petroleum  Standard IPS  

بسیاری از کشورهای صنعتی در راستای توسعه استانداردها گام های بزرگی برداشته اند و استانداردهای ملی خود را به جهانیان عرضه کرده اند ، کشورهایی همچون ژاپن ( استاندارد JIS ) ، بریتانیا ( BS ) ، آلمان ( DIN ) نمونه هایی هستند که استانداردهایشان در سراسر جهان کاربرد دارد .

در ایران نیز وزارت نفت ایران، استانداردهای نفت ایران ( IPS – Iranian Petroleum Standard ) را ایجاد نموده اند ، این استاندارد در بسیاری از پروژه های نفتی ایران به عنوان جزء جدایی ناپذیر قراردادها و الزامات طراحی، ساخت و بازرسی می باشد .

این نرم افزار آخرین ویرایش این استاندارد ( سال 1392 ) میباشد .

محتوای نرم افزار :

PI : شیر، لوله واتصالات

AR : سرمایش، گرمایش وهواسازی

TP : پوشش وحفاظت اززنگ

IN : ابزاردقیق، اندازه گیری وکنترل

GN : اقلام عمومی

EL : اقلام برقی

PR : فرآیند

SF : تجهیزات ایمنی

PM : تجهیزات فرآیندی

DR : نقشه های اجرایی

ME : اقلام مکانیکی

حجم برنامه اندروید: 10.67 مگابایت

پیش نیاز اندروید: اندروید 2.2 به بالا